mandag 5. oktober 2009

Orientering i Irland

Denne helga var jeg i Irland og Nord Irland for å møte noen av løperene jeg skal være trener for det neste året fram til VM i Trondheim. De deltok i SHI som er en lag konkurranse mellom de ulike landene i Storbritannia og Irland. Det var Skottland som vant i år, men både England og Irland stilte uten noen av sine beste løpere.

Jeg fikk også prøve meg i terrenget, og det veldig annerledes fra Skandinavisk terreng. Det var stort sett veldig åpent, men det var veldig vanskelig å løpe. Bakken var full av noe lang bresk eller noe de kalte "heathers" elller noe, samtidig som bakken var full av hull som førte ned i huler under bakken. Jeg syns det derfor var litt skummelt å løpe på disse områdene, for jeg hadde ikke lyst å ende opp under bakken. Derfor brukte jeg mye tid på å se hvor jeg skulle sette beina og ikke så mye tid på å lese kartet. Det ble dermed en god del bomming i det åpne området, mens det i skogen gikk delvis bra. Nølte noe der også, så det ble mye tidstap totalt. Moro var det likevel, og spesielt siden grensa mellom Nord og Sør Irland gikk over kartet. Dermed fikk jeg to nye orienteringssland på et løp.

Kartet ligger under.




Ingen kommentarer: