tirsdag 14. februar 2017

Forbanna byfolk!!

Må si meg enig med "Lothepus" som mener byfolk er helt ubrukelige! Hva er det med byfolk? For andre gang på en måned har jeg blitt frastjålet sykkellyktene mine. Den første gangen ble riktignok bare lykta foran tatt i et videoovervåket parkeringshus. Hva skal de som tok lykta med den? Den er ikke verdt mer enn batteriene som sitter i. Det er lyktsett fra Clas Ohlson http://www.clasohlson.com/no/LED-sykkelbelysning-/31-5470?showRatings=true til 70 kr. Når jeg kom ned til sykkelen min i dag tidlig for å sykle til jobb var de borte igjen. Denne gangen var til og med festet skrudd av og fjernet. Det vil si at de som har gjort det har hatt med seg verktøy og det utelukker kanskje pøbelstreker fra ungdom. Dessuten stod sykkelen i en låst fellesgarasje under en boligblokk, noe som gjør at bare folk med nøkler har tilgang.

Jeg skjønner virkelig ikke vitsen. Det er minimal egenverdi for den som tar lyktene, men et stort irritasjonsmoment for meg. Hadde de tatt hele sykkelen så hadde jeg skjønt det, for den er da i det minste verdt noe. Nå er det heldigvis blitt så lyst på morgenen at jeg ikke gidder å kjøpe meg nye lykter. Da får byfolket finne noe annet å stjele!

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha, latterlig! xD