mandag 26. oktober 2009

Helg med tester

Da har jeg vært hjemme i Norge noen dager. Dagene har bestått av bare harde treningsøkter med blant annet 2 tester, en sykkel-o økt og en spenst/hurtighetsøkt.

Fredag begynte med test en. Det er min terrengtest i Dæhlenmoen som er ca 1600m i luftlinje og stammer fra en tomannsstafett som Øyvind Sørlie lagde for noen år siden. Min tidligere rekord var på 7.55, satt i desember 2007. Denne gang ble det 8.09 som bare er 14 sek bak rekorden. Det er jeg svært godt fornøyd med, siden jeg vet at formen er helt elendig for tida. Kart over runden følger under.



Lørdag var det klart for sykkel-o på Hønefoss hvor ski-o landslaget hadde åpen samling i helga. Jeg starta føørst kl 9.00. Jeg fikk en svært dårlig start på løpet da jeg sykla mot 11. post i stedet for 1. post. Det ble et par min ekstra på det. Når jeg endelig kom dit 1. posten skulle være, var det ingen post å se. Jeg leita rundt en god stund uten å finne den. Jeg bestemte meg for at posten måtte være borte, så jeg kjørte videre. 100m lenger ned hang posten , og det viste seg at den hadde blitt flytta i løpet av natta (i hvertfall i følge arrangøren). Etter den dårlige starten ble jeg stressa da jeg visste jeg hadde dårlig tid siden jeg skulle skifte til vinterdekk på bilen hos Dekk1 kl 12.15. Dermed ble det mye dårlig kjøring på første del av løypa, fram til første kartbytte. Etter det kjørte jeg brukbart, og holdt jevn fart med noen av de bedre ski-o løperene. Tapte litt tid på noen dårlig veivalg, men det må jeg regne med siden jeg har trent svært lite ski-o teknikk eller sykkel-o teknikk. Jeg kjørte på 1.34 og var med det ca 19 min bak Hans Jørgen som vant løpet.Resultater kan ses hos Ski-o.com Kart kommer senere.

Søndag ble brukt til en spenst og hurtighetsøkt, og kroppen kjentes forholdsvis bra ut etter den harde sykkel-o økta dagen før.

Mandag var det klart for min bakketest. Det er en test på 3,5 km med 6,8% gjennomsnitlig stigning. Rekorden her er på 16.14 som ble satt våren 2007. Denne gangen ble tida 17.09. Det vil si 55 sek bak rekorden. Det var faktisk bedre enn jeg frykta, men kjenner at jeg veier for mye og at formen er dårlig. Beina fungerer heldigvis bra nå, så jeg gleder med til en vinter med bra trening nå, og så skal begge rekordene ryke til våren. Bakketesten kan ses her

Ingen kommentarer: