lørdag 26. juni 2010

O-festivalen sprint og stafett.

Endelig fikk jeg til et bra løp denne sesongen. Sprinten under o-festivalen gikk bra for min del, og pga av en liten arrangørtabbe fikk jeg ekstra mye oppmerksomhet. Det var gøy. Det som skjedde var at alle de tidlig startende startet ett min for tidlig og fikk dermed ett min for god tid. Jeg tok ledelsen da jeg kom til i mål, noe som var riktig siden alle de som starta før meg også starta for tidlig, men jeg beholdt ledelsen alt for lenge. Live resultatene viste at jeg var nr 9 når alle løperne var i mål noe som måtte være feil, og det var det. Når tidene ble korrigert endte jeg på en 26. plass som jeg også er svært godt fornøyd med, og som er min beste plassering i en eliteklasse noen gang.

Jeg gjennomførte løpet bra, men nølte litt ut og inn av 1. post og tapte litt på veivalget til 2. post, samt litt nøling før 8. post. Ellers var det et bra løp som jeg er veldig godt fornøyd med. Syns løypene var lagt i et perfekt sprintterreng hvor det ble stilt høye krav til det å ligge på forskudd med orienteringen for å finne de beste veivalgene, mens man i etterkant ikke kunne være sikker på om man hadde valgt rett. Det er sånn sprintløyper skal være.Resultater
Sprint

Jeg kom litt dårlig ut på dagens stafett. Det var pga at 11 post lå på streken til 1. post og jeg trodde dermed 11. post var min første og jeg stoppa der og begynnte å lete etter den en stund før jeg forstad at jeg ikke skull ha den nå, og løp videre. Da var jeg plutselig nesten bakerst i feltet, og fikk en jobb å gjøre. Jeg løp dermed mye mitt eget løp og det gikk vel brukbart. Syns ikke jeg hadde helt flyten, men hadde nok bare et par minutter bom. Resultatene har enda ikke kommet, men jeg tror jeg var 5-6 min bak tet og at jeg var inne blant de 20 beste, og det er helt greit. Nå skal jeg prøve å bli frisk så jeg blir klar til neste helgs norgescup.
Stafett