søndag 10. oktober 2010

25Manna

På lørdag gikk sesongens siste konkurranse for meg av stabelen. Det var 25Manna kavlen utenfor Stockholm. Dette er en stafett hvor det først er 2 single etapper, før det er 5 etapper hvor det løper 4 på hver, før det igjen er 3 single etapper. Det er da fjerde mann inn på 7. etappe som veksler med 23. etappe løperen. Derfor er det viktig at de fire som løper 7. etappe kommer inn til veksling så likt som mulig. Så det er svært viktig å komponere laget riktig. Jeg løp 7. etappe som var 4km, og jeg gikk ut sist av oss fire som løp den etappen for laget. Jeg løp et helt ok løp. Jeg løp litt skjevt til første og ble litt usikker på hvor jeg var og tapte nok 2 min på det. Etter det hadde jeg bare 30 sek bom på 3. post, ellers gikk det bra. Terrenget i år var ganske vanskelig, og det var nok en god del bomming. Jeg brukte 26.45 på 4 km og var nr 56 av ca 350 på min gafling.



Nå er sesongen min ferdig da jeg har slitt med en vond akilles siden august. De neste to ukene skal brukes på jobbing, og avslapping før jeg begynner oppkjøringa til en ny sesong. Skal prøve ut å trene mye styrketrening i høst og vinter for å se om det kan hjelpe på alle skadeproblemene jeg har hatt. Planen er å være klar til natt SM og sprint SM på Gotland i midten av april, og så håper jeg å komme med på 10mila laget til OK Kåre.

Ingen kommentarer: