søndag 14. februar 2010

Spania

Da er jeg ferdig med en ukes samling med base i Guardamar del Segura, rett sør for Alicante på den Spanske østkysten. Jeg har vært der en gang tidligere og visste dermed at det er veldig bra å trene orientering der på denne tida av året. Målet med samlinga var å få trent på de o-tekniske elementene jeg er dårligst i, kurveorientering i områder med veldig detaljert kurvebilde og retningsstabilitet i områder med dårlig sikt. Jeg valgte denne gangen å kun trene i de velkjente strandterrengene der det er veldig detaljert kurvebilde og i enkelte områder er ikke sikten helt topp. Det ofte god sikt nære bakken, men trekronene er mange steder ganske lave og gir dermed litt dårlig oversikt over formasjonene. Jeg kjørte også forholdsvis korte økter for å unngå for store problemer med beina.

På alle treningene hang det bånd på postene, elller det skulle henge bånd. Noen steder var de borte, mens andre steder lå de på bakken. Så det ble en del bomming på selve postene da jeg ofte har problemer med å være 100 % sikker på om jeg er rett eller ikke. Da ble det litt leting rundt for å se om jeg fant båndene. Jeg tror det hadde blitt noe mindre småbomming om det hadde vært o-flagg ute i terrenget, med det nivået jeg befinner meg på for øyeblikket.

Alt i alt føler jeg at jeg hadde bra samling med mange bra økter. Det hele ble avsluttet med et wre event i Santa Pola, og det ble desverre et av mine dårligste noensinne. Et veldig vanskelig område med dårlig sikt, og det ble vanvittig mye bomming for min del. Resultatene har ikke kommet på nett i skrivende stund, men jeg regner med det var ganske nær bunn av lista på meg.

Under følger ukas program og noen av kartene:

Søndag:
Postplukk

Mandag:
1. Mellomdistanse Guardamar Sør (jvm løypa fra 2002)
jvm løypa fra 2002
2. Mellomdistanse Guardamar Nord

Tirsdag:
1. Mellomdistanse La Marina
La marina
2. Mellomdistanse Guardamar Nord

Onsdag:
Hviledag (turistdag)

Torsdag:
1. Per Sterners velkjente nattløype Guardamar Nord (ikke lurt å løpe på dagen da det bare hang noen bittesmå sylinderreflekser på postene som var umulig å se på dagtid) Helt misslykket økt.
2. Postplukk Guardamar Nord
Postplukk

Fredag:
Model event
Model event

Lørdag:
WRE Santa Pola (helt håpløs løping)
WRE


Til slutt legger jeg opp noen bilder fra terrenget, samt en video hvor jeg løper i terrenget. Det vil bli lagt ut flere bilder fra turen på Facebook.



Ingen kommentarer: