onsdag 10. juni 2009

Fotballtrener igjen.

I år som i fjor var jeg trener for et skolelag i den kommunale fotballturneringa i Gran kommune. Denne gangen var det ikke Solvang skole jeg var trener for, men det var Grymyrs jentelag. Det var med 9 lag og vi var på forhånd den store favoritten, i hvertfall slik jeg så det. I gruppespilllet møtte vi først Moen, og det endte med en 9-0 seier til Grymyr. Andre kamp var mot skolen i mitt hjerte, Solvang skole. Her dro vi i land en 3-0 seier. Solvang gikk også videre som beste andre lag og vi var så heldig at vi ble trekt mot hverandre i semifinalen. Derfor måtte jeg igjen møte "min skole". Så det var med et litt tungt hjerte at vi slo dem ut etter en 2-0 seier. Da var vi klare for finalen, hvor vi skulle møte Fredheim skole. I starten av kampen var det svært jevnt og vi sleit med å komme til de helt store sjansene. Til slutt klarte vi å få hull på byllen og vi vant finalen 2-0. Dermed klarte vi å gå gjennom turneringen uten å slippe inn mål.

Jeg var i år som i fjor så heldig å ha et kjempe godt lag, samt at jeg hadde en eksepsjonelt god spilller som kunne gjøre det lille ekstra. Dette er alfa og omega for å kunne gå hele veien.

Stjerna fra i fjor har nå skrevet kontrakt med VIF og han er ikke eldre enn 14 år. Han har et unikt talent og kan nå så langt han ønsker selv. Jeg gleder meg til å følge han videre. Stjerna fra i år er ikke langt unna å være på samme nivå blant jentene som han var i fjor. Så hun kan også nå svært langt hvis hun ønsker det selv.

Min statestikk som trener er 9 seire, 0 uavgjort, 0 tap. Ikke mange som kan skilte med det samme, så jeg føler jeg burde blir vurdert som Norges neste landslagstrener. Eller kanskje ikke. Tror de lagene jeg har trent kunne vunnet uansett hvem som hadde hatt ansvaret for dem.

Ingen kommentarer: